12/10/2020

Op 12 oktober heeft de districtsgouverneur Vincent Wiegerinck de Melvin Jones Award uitgereikt aan Geert-Jan Van Schijndel vanwege zijn jarenlange bestuurlijke inzet bij Lionsclub Tilburg.  De Melvin Jones Fellowship Award is de hoogste vorm van erkenning in Lions land. De onderscheiding wordt uitgereikt aan Lionsleden die zich langdurig en op bijzondere wijze hebben ingezet voor de organisatie en met name een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de doelstelling 'we serve'.

Geert-Jan werd 1,5 jaar na zijn installatie secretaris en bleef dat 11 jaar, daarna 3 jaar als voorzitter (inkomend en past), en na een korte pauze weer 4 jaren als secretaris.

De uitspraken “Secretaris is vooral, het dienstig zijn, aan club en president.” En “stille kracht” zijn hem op het lijf geschreven. Daarnaast was hij betrokken bij de diverse projecten van de club, waaronder het “clean cooking project”. Hij heeft vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid en in zijn rol als secretaris een constructieve bijdrage geleverd aan de realisatie van de projecten van Lionsclub Tilburg.

Zijn maatschappelijke betrokkenheid blijkt ook uit de verschillende andere maatschappelijke erkenningen die hij heeft ontvangen zoals:

- Camerlinck (eretitel TSC Olof)

- Cobbenhagen-legpenning van de Universiteit van Tilburg

- Zilveren Legpenning van de gemeente Tilburg